петък, 18 август 2023 г.

Ваня Андонова-кандидат за кмет на Партия „Български Възход“ за Приморско: Чувствам се сигурна в силите и във възможностите си

- Г-жо, Андонова, чувствате ли се сигурна в  това да се впуснете в кандидат-кметската надпревара?

Разбира се. От 2018 година съм активно в обществения живот на Приморско. Кандидатурата ми за кмет беше очаквана и не е изненада за тези, които следят от близо работата ми в Общински съвет. Длъжността в съвета ми даде поглед на процесите на взаимодействие между законодателната и изпълнителна власт. Чувствам се абсолютно сигурна в силите и възможностите си. Не веднъж съм го доказвала, че мога да се боря за каузите си и постигам набелязаните целите. Вярвам, че ще бъда успешен кмет, който ще обедини гражданите на община Приморско.

- Кои са мотивите да тръгнете към  кметската битка?

Много са, но ще ги категоризирам по следния начин. Лични, продиктувани от отговорността и мъдростта, и причини, следствие на необикновеното, бих казала преломно време.

Хората се раждаме в дълг. Към родителите, а после като съзнателни хора към обществото в което живеем. Като към обществото, според качествата си и опита сме длъжни да дадем най-доброто от себе си. Поела съм този път и ще го вървя до края. Кандидатурата ми днес е въпрос на ценностна система.

Кандидатирам се, защото времето е необикновено. Аз съм на 43 години. Имам ясен спомен за ценностна система, в която бях възпитавана. Днес налаганите модели в обществото не ми харесват, нито ще бъда спокойна за децата си, и това което остава за тях. Хората от моето поколение са моста между два различни свята. Трябва да предам с примера си и знанията си част от това време, като го адаптирам към новото, а то трябва да стъпи на здрави основи. Чувствам се отговорна пред всички подрастващи, и по млади хора.

Отделно, и това което споделих на пресконференцията, че обществото ни страда от липси. Липсите на отговорност, прозрачност, почтеност и справедливост в обществената работа. Имам мое виждане за кметската фигура, от гледна точка на добродетелите. Обществото ни е разделено, кмета трябва да е обединяващата фигура, която да балансира общностите, за може да реши проблемите на гражданите.

- По време на пресконференцията за представянето Ви, бе казано, че не е сигурен водача на листата в Приморско, ако не сте Вие, това не ви ли притеснява?

По скоро не е сигурен формата на листата. Към момента водим разговори с всички политически сили. В началото на месец септември ще бъде ясно дали ще бъде изцяло от Български възход или местна коалиция с други политически партии.

- Кои са акцентите, на които ще наблегнете, за да се борите за доверието на хората?

На първо място поставям акцент на туризма, като водещ икономически сектор в нашата община. Градската инфраструктура, благоустройството и чистотата, и не на последно място междуселищната свързаност. Без тези компоненти не бихме могли да развиваме качествен туризъм, както и алтернативните форми на туризъм в съставните населени места. Демографския проблем и обезкървяването на общината с миграцията и емиграцията на младите хора. Това е повсеместен проблем. Младите хора не усещат общината като притегателно място, за да живеят и да се развиват тук. Имаме проблем с кадрите на всички нива. Социалната ми политика ще бъде насочена към младежите и  младите семейства. Образованието и здравеопазването в община де бъдат винаги на дневен ред и сред първите ми приоритети.

- Не Ви ли притеснява, че в мъжкия свят на политиката, не се приемат добре жените?

Нищо не ме притеснява. Напротив, има доказани жени лидери, които успешно ръководят и са ръководили цели държави и много големи общности. Да, може да има някъде подобно пренебрежение. Преди политиката работата ми е свързана почти на 90%  само с мъже в сферата на търговията. Определено една жена трябва повече да доказва себе си в един мъжки свят. Това за мен винаги е било предизвикателство. Много бързо мъжката половина разбират, че срещу тях стои равностоен бизнес партньор, опонент или човек който качествено по „мъжки“ си върши работата.

Мисля че в политиката трябва да има повече жени. Те имат качества, които мъжете не притежават. Най-малко от ролята си на майки имат природната даденост да пазят и съхраняват. Ако светът се управляваше от жените и майките, нямаше да има войни, бедни хора и гладни деца.  

Интервю на Силвия Шатърова

www.faragency.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар